Pricilla kirjoitti:
Juu, sokeria pitää munkin mielestä olla vähempi, kuin muita aineksia, muuten keskusta lässähtää. Ja leivinjauhetta en käytä ollenkaan.
Mut Tarjuska, tuo ei mennyt jakeluun, että kuinka taikinan kuohkeus auttaisi mahtumaan pienempään vuokaan? Mä vatkaan taikinan ihan maksimiin ja kyllä kakku tulee uunissa yli, jos laitan liian pieneen vuokaan. 14cm vuokaankin laitoin kerran kkahden munan taikinan ja kyllä suurin osa sieltä uunin pohjalta löytyi

Se kuohkeus vaikuttaa siihen taikinan koostumukseen ja tuommonen tehokas yleiskone vatkaa taikinasta tosi kuohkean ja silleen se ei niin herkästi tursuile yli, näin mie olen tän asian oppinut UnelmaUllalta

- kerran hänen blogissaan joku ihmetteli kuinka voi tehdä 7 munan pohjan 24 cm:n vuokaan -> suora lainaus Ullan kommentista: "kakkupohjasta tulee korkeampi eikä se valu vuoasta ulos jos massa on hyvin vatkattu eli on paksua ja kuohkeaa. Tämä siis jos haluaa korkeamman pohjan, mutta voi siis tietysti paistaa isommassakin vuoassa."
Tietty raja tulee jossain vastaan. Mulle 2 munan taikinaan on 15 cm:n vuoka just passeli (2 munaa, ½dl sokeria, 1 dl jauhoja ja ½ tl leivinjauhetta).